COVID-19 Info EN

Dear guests,

 

We are very happy to reopen our Hoamatl and to welcome you as guests.

In these challenging times it is particularly important for us to do everything in our power to restrict the spread of the Coronavirus – not only to protect our own health and that of our guests, but also to show solidarity with all members of society at increased risk.

We promise our guests that the Hoamatl is perfectly prepared for the coming winter season.

We and and our team fully support the measures taken by the government.

 

Please stay at home if you are ill. If you do not feel well or suffer from symptoms of illness with or without fever, please stay at home in the interests of the general public. We look forward to welcoming you again at a later date.

We warmly welcome you -without a handshake. You will find out that a real smile can alsobe seen in the eyes.

Please send us for a quick check in your Personal dates per Mail.

Please take your own mouth and nose protection with you.

Mouth and nose protection when entering generally accessible areas in closed rooms.(Wellness area, breakfast room, ski room, reception aso.)

Please keep a distance of at least 1 meter in all directions from other people in all areas.

Wash your hands several times a day (with soap and water for at least 30 seconds). Sneeze or cough into the crook of your arm or into a handkerchief.

Please disinfect your hands before going to the buffet and keep distance. We also ask you to wear your MNS at the buffet.

There is a limit of max. 3 people in the sauna and max. 6 people in the wellness area. No infusions are currently recommended in the sauna.

We ask you to use your mouth and nose protection indoors and in all sanitary facilities.

Please use the hotel lifts only with other people from your group. Alternatively, you can save yourself a trip to the gym and take the stairs instead!

 

Advice:

 

We highly recommend to take the negative covid 19 Test at your arrival with you.

 

Hygiene and cleanliness:

 

Daily cleaning and disinfection of all public areas.

Disinfection dispensers are available in all public areas.

Regular ventilation of all rooms with fresh mountain air.

The rooms are cleaned daily under the the measures taken by the government.

We askyou to follow the instructions of us and our employees.

We adhere to all legally prescribed behavioral measures and regulations and do everything to protect your health and safety. At the same time, we would like to react flexibly to restrictions or easing with appropriate adjustments. We therefore reserve the right to make any changes and will keep you up to date.

When you are already on holiday in Obergurgl please follow strictly the rules. More information you find https://www.obergurgl.com/winter/covid-19-safety-measures.html

 

Hotelstornoversicherung:

 

Zunächst möchten wir noch einmal festhalten, dass alle bei uns getätigten Buchungen natürlich in erster Linie den AGBs der Österreichischen Hoteliervereinigung unterliegen. https://wko.at/wknoe/tf/oehvb.pdf

Unsere Stornobedingungen laut intern. Hotelreglement:

Rücktritt bis 4 Wochen vor vereinbarten Ankunftstag - kostenfrei

4 Wochen bis 1 Woche vor Anreise - 70% vom vereinbarten Logispreis (Erst ab diesem Datum ist dann auch die vorgeschriebene Anzahlung fällig)

Ab 7 Nächten vor Anreise sowie bei verspäteter Anreise bzw. vorzeitiger Abreise

- 90 % vom vereinbarten Logispreis

Allerdings gibt es dieses Jahr noch Ausnahmefälle:

Bei aktiver Reisewarnung von der Regierung Ihres Heimatlandes für unsere Region, wird es möglich sein, kostenfrei zu stornieren.

Wenn Sie schon bei uns im Urlaub sind und es zu einer Reisewarnung für die nächste Zeit kommt, dann können Sie ab dem Tag bevor diese Reisewarnung in Kraft tritt kostenfrei abreisen. (Also angenommen Deutschland spricht eine Reisewarnung aus, welche ab Freitag in Kraft tritt, Sie sind schon vor Ort und hätten bis Samstag gebucht. Am Donnerstag können Sie abreisen und müssen die beiden letzten Übernachtungen nicht mehr bezahlen. Wenn Sie es aber vorziehen bereits am Mittwoch ab zu reisen, dann wird die Nacht auf Donnerstag noch als frühzeitige Abreise mit 100% Stornogebühr berechnet.)

  • Sollte der Beginn einer Reisewarnung genau in die Zeit fallen, in der Sie gebucht haben und Sie sind noch nicht vor Ort, dann können Sie kostenfrei stornieren. (Sie würden am Samstag anreisen und ab Dienstag gilt die Reisewarnung. Wir verlangen dann von keinem unserer Gäste eine eventuell weite Anreise in Kauf zu nehmen um dann nach 3 Übernachtungen wieder ab zu reisen.)
  • Wenn es zu einem neuerlichen Lockdown (Schließung der Lifte und Beherbergungsbetriebe) in unserer Region kommen sollte, wird die kostenfreie Stornierung natürlich auch in Kraft treten.
  • ACHTUNG!!! Wenn Sie sich zu Hause mit Covid 19 anstecken und deswegen nicht anreisen können, dann wird eine kostenfreie Stornierung NICHT möglich sein. Deswegen bitten wir Sie ausdrücklich eine Reiseversicherung abzuschließen, die diesen Fall abdeckt

Schließen Sie bitte eine Reise(rücktritts)versicherung ab welche auch bei einer Covid 19 Erkrankung die Stornokosten übernimmt. Bitte reisen sie nicht krank an bzw. klären sie bei einer grippeartigen Erkrankung zuerst ab, ob es vielleicht Covid 19 sein könnte. Dies kann nur ein Test klären.

Wir würden uns auf Ihren Besuch und ein Wiedersehen im Hoamatl freuen.

Gemeinsam wollen positiv in eine sichere Zukunft blicken.

Fam. Lehmann

We use cookies on our website. Some of them are essential for the operation of the site, while others help us to improve this site and the user experience (tracking cookies). You can decide for yourself whether you want to allow cookies or not. Please note that if you reject them, you may not be able to use all the functionalities of the site.